Illustratie “Maak van elk gesprek een succes!”

Een goed gesprek staat aan de basis van een sterke verbinding met je medewerkers. Maar: hoe zorg je er als leidinggevende voor dat deze gesprekken succesvol verlopen? Er zijn een aantal belangrijke knoppen waar je tijdens een gesprek aan kunt draaien: factoren die maken dat de medewerker met je in gesprek gaat over zijn kwaliteiten, valkuilen en wat hem zoal bezighoudt. Als je je bewust bent van de vijf succesfactoren, maak je van elk gesprek een goed gesprek: ongeacht het onderwerp.

Maak van elk gesprek een succes

De visual brengt de vijf succesfactoren voor een goed gesprek in kaart:
  1. Gelijkwaardige houding
  2. Veiligheid bieden
  3. Oprecht geïnteresseerd zijn
  4. Kwetsbaarheid tonen
  5. Eerlijk en duidelijk zijn

Hiermee biedt het leidinggevenden én medewerkers waardevolle inzichten: wat maakt een gesprek prettig of onprettig? Ook biedt het model praktische handvaten: do’s en dont’s voor (een van) de succesfactoren.

Bekijk de illustratie hier.

Meer informatie

 

Contact met A&O fonds gemeenten

Eveline Vat | Projectleider Subsidies | eveline.vat@aeno.nl | www.aeno.nl